Externí kontroly
V hodnoceném období proběhly v oblasti BOZP a hygieny práce celkem
4 externí kontroly ze strany státních orgánů.
3. a 10. 2. 2012 kontrola OIP
dle § 5, odstavec 1, písmeno a)
zákona 251/2005 o inspekci práce, zaměřená na kontrolu dodržování
povinností vyplývajících z právních předpisů k dodržování a zajištění
bezpečnosti ochrany zdraví při práci.
Bylo zjištěno celkem 6 nedostatků, ke kterým byla nastavena nápravná
opatření a termín jejich odstranění.
NO byla provedena v daném termínu a výsledná zpráva o odstranění
zjištěných nedostatků byla na OIPodeslána ve stanoveném termínu.
5. 4. 2012 kontrola KHS
, jejímž předmětem bylo plnění
povinností stanovených k ochraně zdraví při práci na základě zákona
258/2000Sb., dále vybraných ustanovení dle zákona 262/2006 Sb., zákona
309/2006 Sb., zákona 373/2011 Sb., NV 361/2007 Sb., NV 272/2011 Sb.,
NV 1/2008 Sb., vyhlášky 432/2003 Sb. a vyhlášky 252/2004 Sb.
Zjištěním bylo konstatováno porušení § 11, odstavce 2, písmena b), kdy
nebylo zajištěno dostatečné odsávání svářečského pracoviště. Dále nebyly
namístě doloženy doklady o přidělení OOPP jednotlivýmpracovníkům.
Inspekcí bylo vyžádáno doložení protokolů o analýze ovzduší na pracovišti
sváření. Vyžádané doklady byly ve stanoveném termínu předloženy orgánu
KHS k doplnění informací. Na základě dodaných požadovaných informací,
bylo zjištěno, že kontrolované pracoviště sváření je zařazeno do kategorie
3, a KHS byl nastaven požadavek na zajištění celoplošného odsávání
tohoto pracoviště a zajištění nového měření svářečských dýmů a prachů
vedoucích k eliminaci zatížení pracovního prostředí s termínem do konce
roku 2012.
Společnost PAPCEL, a.s. provedla výběrové řízení, na jehož základě byla
následně provedena instalace stacionárního odsávacího zařízení svářeč-
ských prachů a dýmů. Po ukončení instalace a uvedení tohoto zařízení do
provozu bylo akreditovanou firmou provedeno měření pro provedení
kategorizace práce s výsledným návrhem zařazení „svářečský prach a
dýmy“ do kategorie 2.
Zpráva o všech těchto skutečnostech včetně technických údajů k insta-
lovanému odsávacímu zařízení a protokolech o měření byla ve stanoveném
termínu zaslána na KHS k posouzení a vydání stanoviska.
13. a 15. 8. 2012 kontrola OSSZ Olomouc
zaměřená na
plnění ohlašovací a oznamovací povinnosti, plnění povinností v nemocen-
ském pojištění, plnění povinností v oblasti pojistného a plnění povinností
v důchodovémpojištění. V průběhu této kontroly nebyly zjištěny závady.
10/2012 kontrola OIP
zaměřená na plnění povinností dle zákona
262/2006 Sb. v části pracovní doba - evidence odpracované pracovní doby,
nepřetržitý odpočinek mezi dvěma směnami, nepřetržitý odpočinek v týdnu,
práce přesčas, odměňování - mzda nebo náhradní volno za práci přesčas,
mzda a příplatek za práci ve ztíženém pracovním prostředí, mzda za práci
v sobotu a neděli. Bylo zjištěno nedodržení odpočinku mezi dvěma smě-
nami u agenturního zaměstnance a uloženo opatření k nápravě včetně
pokuty 10 000 Kč. Pokuta byla v řádném termínu zaplacena. NO byla
realizována, implementována všem vedoucím zaměstnancům a o jejich
splnění byla na OIPpodána zpráva.
Komplexní prověrky BOZP
dle ZP § 108, odstavec 5.
Zahájení: 4. 9. 2012 09:00 před vstupemdo expedice.
Povinní účastníci: vedoucí výroby Ing. J. Zaoral, OZO v oblasti BOZP
Farkašová Eva, technik údržby a správy majetku Sedláček Pavel - omluven,
zástupce odborové organizace Gryga Josef, závodní lékařka MUDr.
Šromová - omluvena.
Nepovinní účastníci: ředitel výroby Ing. Smítal Jan, vedoucí jednotlivých
úseků Dočkal Vl., Semrád Vl., Filip P.
Kontroly orgánů 2012
.....
20
Oblasti prověřování:
Ověřování a kontrola podmínek BOZP ve společnosti realizovaných v
těchto oblastech:
a) technická úroveň a vybavení pracovišť
b) stav pracovišť se zaměřením na prvky bezpečnosti práce a ochranu
životního prostředí
c) dodržování zásad bezpečnosti práce, ochrany životního prostředí,
legislativních a jiných předpisů
d) poskytování a používání OOPP
e) hygienická, zdravotní a sociální zařízení
f) organizační a výchovná opatření
g) identifikace nebezpečných činitelů a procesů na pracovištích
V průběhu prověrky bylo zjištěno 58 neshod a nedostatků, ke kterým byla
nastavena NO, termíny splnění a osoby zodpovědné za realizaci NO.
Při roční kontrole pracoviště bylo prověřeno používání předepsaných
OOPP zaměstnanci na jednotlivých pracovištích dle rizik na pracovišti, při
kontrole bez nedostatků.
Ochrana životního prostředí
Externí kontroly
V hodnoceném období proběhla celkem 1 externí kontrola ze strany
státních orgánů.
2. 2. 2012 kontrola ČIŽP
, předmětem kontroly bylo dodržování
§ 40 zákona č. 477/2001 Sb., o obalech za období 2010, které proběhlo na
základě podnětu MOŽP, kdy vznikla pochybnost o plnění ohlašovacích
povinností. Bylo provedeno zjištění, že hlášení o produkci obalů za rok 2010
bylo odesláno v zákonném termínu, omylem však bylo odesláno neúplné
hlášení. Inspekce si vyžádala doplnění informací a potvrzení o ohlášení
z MOŽP, které jim bylo v daném termínu doručeno. Nebyla zaznamenána
žádná stížnost či externí podnět k enviromentálnímu zlepšení, stejně tak
nedošlo k žádné havárii, která by mohla být považována za ekologickou.
Dokumentace podléhá namátkovým kontrolám a je předkládána při
auditech.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci, hygiena práce